NYHETSARKIVET
17 dec 2019 12:01
Telia halverar reklamköpen medan Tele2 ökar kraftigt
Tele2/Com Hem var överlägset största operatör när det kommer till reklamköp under perioden 1 september till 30 november i år, baserat på Kantar Sifos statistik på bruttoinvesteringar, som Resumé tagit del av.

Av de 20 största annonsörerna under perioden var det bara Peugot som ökade sina reklamköp mer än Tele2/Com Hem. Samtidigt var det inget bolag på topplistan som minskade sina reklamköp mer än Telia, som nästintill halverade sina reklamköp. Telenor är inte med på topplistan över reklamköp.

Här är reklamköpen i siffror för 1 september till 30 november i år, motsvarande tal för 2018 år inom parentes:

Tele2/Com Hem: 168 938 000 kr (132 729 000 kr) +27,3%

Tre: 97 838 000 kr (101 088 000 kr) -3,2%

Telia: 97 133 000 kr (184 428 000 kr) −47,3%
Telekomnyheterna i Sverige AB
Domgärdesvägen 1
134 69 Ingarö
info@telekomnyheterna.se
www.telekomnyheterna.se
Orgnr: 559344-5108