Mobiloperatören Tres vd Haval van Drumpt är nöjd med årets första kvartal och pekar på att antalet kunder ökat med 3,3 procent jämfört med det första kvartalet 2019, samtidigt som ebitda-resultatet under motsvarande period ökat med 7,4 procent.
- Det bevisar att vi fortsätter ha en bra kostnadskontroll samtidigt som vi växer, säger han till Telekomnyheterna.
Precis som de övriga operatörerna har Tre sett negativa corona-effekter, såsom till exempel färre kunder i butikerna, men trots det vill Haval van Drumpt gärna försöka se de positiva effekterna.
- Vår online-försäljning är något bättre, men det vi framförallt märker skillnad på är att kunderna pratar i snitt 40-45 sekunder längre med kundtjänst, vilket innebär att kundtjänst som försäljningskanal blivit viktigare. Vi märker även att kunderna betalar sina fakturor i tid i allt högre grad, nu när de är hemma på dagarna. När det gäller vår egen verksamhet så kommer vi inte att göra några personalneddragningar även om vi samtidigt är väldigt konservativa med rekryteringar i dessa corona-tider, säger Haval van Drumpt.